Ga naar de inhoud

Route omschrijving naar onze praktijk Routebeschrijving

Huisregels Tandartsenpraktijk Ringers

Bij Binnenkomst

  • Bij binnenkomst in de praktijk verzoeken wij u zich te melden aan de balie, zodat wij weten dat u aanwezig bent.

Uw persoonlijke gegevens

  • U dient altijd een legitimatiebewijs en een geldig inschrijvingsbewijs van uw verzekering, zoals een verzekeringspasje, bij u te hebben. Tevens bent u er zelf verantwoordelijk voor uw gegevens bij eventuele wijziging aan ons door te geven.

Medische gegevens

  • Wij verzoeken u bij elke bezoek ons te informeren over uw medische gegevens, zoals: medicijngebruik, hart- en vaatziekten, infecties, zwangerschap, enz. Dit is uw belang en het onze. Wij vragen u hiervoor periodiek een medische vragenlijst in te vullen.

Wachttijd

  • Uiteraard streven wij ernaar om iedereen op tijd te behandelen. Soms kan een behandeling langer duren dan verwacht. Als u heeft moeten wachten zullen we ook voor u de tijd nemen die nodig is. Als u geen tijd heeft om te wachten kunt u desgewenst een nieuwe afspraak maken aan de balie.

Afspraken

  • In onze praktijk werken wij uitsluitend op afspraak en zonder open spreekuren. Dit houdt in dat het zinloos is om zonder afspraak langs te komen met de bedoeling direct behandeld te worden. Afspraken kunnen telefonisch of aan de balie worden gemaakt en geannuleerd. Als u te laat komt voor een afspraak, loopt u het risico dat de behandeling niet geheel volgens de planning kan worden voltooid of zelfs geannuleerd moet worden door het ontstane tijdgebrek, met daarbij een rekening van de door ons ingeplande tijd.

Het niet nakomen van een afspraak

  • Wanneer u een afspraak niet kunt nakomen dient u dit minimaal 48 uur van te voren (telefonisch of per mail) te melden. Zegt u een afspraak niet tijdig af, zal de voor u gereserveerde tijd in rekening worden gebracht. Hierbij houden we een richtlijn van €10,- per 10 minuten. Bij het herhaaldelijk niet nakomen van een afspraak of te laat afzeggen van een afspraak, houden wij ons het recht voor om u uit te schrijven bij onze praktijk. Let op: ook als u als gezin een afspraak heet en een gezinslid komt niet mee zonder afmelding 48 uur van tevoren, zal de voor diegene gereserveerde tijd in rekening worden gebracht.

* De rekening

  • De rekening is opgebouwd uit verschillende verrichtingen die tijdens de behandeling hebben plaatsgevonden. Op de rekening staat elke verrichting omschreven met een code. Aan elke code is een tarief gekoppeld dat is vastgesteld door de overheid. Onze facturen worden verzorgd door Infomedics. Kijk voor meer informatie of vragen over uw rekening eens op: www.infomedics.nl

Klachten

Wanneer u niet tevreden bent over een behandeling of over de manier waarop u behandeld bent, vragen wij u om dit zo spoedig mogelijk aan ons kenbaar te maken. Wellicht kunnen wij meteen iets voor u betekenen. Bent u van mening dat wij hier geen gehoor aan geven dan kunt u schriftelijk een klacht indienen. Wij zullen zo spoedig mogelijk, doch binnen een termijn van zes weken, op uw klacht reageren

Uw eigendommen

  • Het is belangrijk om te onthouden dat het aantal afspraken dat nodig is voor een wortelkanaalbehandeling kan variëren, afhankelijk van de ernst van de infectie en andere individuele factoren. Uw tandarts zal u informeren over het aantal afspraken dat nodig is en wat u kunt verwachten tijdens elke afspraak. Als u nog vragen heeft over deze behandeling of als u meer informatie wilt, aarzel dan niet om contact op te nemen met onze praktijk.

Tot Slot

  • Om voor beide partijen een voorspelbare situatie te kunnen creëren, is het van belang dat u regelmatig de praktijk bezoekt.
  • Over het algemeen adviseren wij bij volwassenen en kinderen tweemaal per jaar een periodieke controle te laten uitvoeren en minstens een keer per jaar de mondhygiëne of preventieassistente te bezoeken. In overleg zal dit aantal verhoogd of verlaagd worden. Om uw gebit zo lang mogelijk in een goede staat te houden en om ons prettige werkomstandigheden te bieden, verlangen wij van u een goede mondhygiëne. Uiteraard zullen wij er alles aan doen om u hierbij te begeleiden.

Agressief gedrag, verbaal en anderszins, wordt niet getolereerd en heeft onmiddellijke uitschrijving tot gevolg.

Wij gebruiken cookies om uw gebruikservaring te optimaliseren en het webverkeer te analyseren.

Cookie voorkeuren
Privacyverklaring

Functionele cookies

Functionele cookies zijn bijvoorbeeld sessie- en login cookies voor het bijhouden van sessie- en inloginformatie. Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de site, en derhalve ook niet uit te schakelen.

Analytische cookies

Om inzage te krijgen in het bezoek aan onze website op basis van informatie over bezoekersaantallen, populaire pagina’s en onderwerpen. Op deze wijze kunnen we de communicatie en informatievoorziening beter afstemmen op de behoeften van bezoekers van onze website. We kunnen niet zien wie onze websites bezoekt of vanaf welke pc het bezoek plaatsvindt.